luni, 12 aprilie 2010

Suport DigiNet

Partea 1 - Nu mai am net
Am constatat azi ca legătura mea la internet nu mai funcționează. Fac un diagnostic preliminar, aflu că routerul nu poate activa sesiunea PPPoE. Încerc să o pornesc manual... nu merge. Mă uit la router, observ ca LED-ul 'WAN' e stins, lucru care nu poate însemna decât că nu există legătură pe cablu. Ok, am lamurit-o, mi-am zis, sun la suport, le raportez problema și urmează să o rezolve imediat.

Partea II - Apel la serviciul suport
- "Ați sunat la serviciul suport, această convorbire poate fi înregistrată, continuarea apelului înseamnă că sunteți de acord..."
Operatorul se prezintă, mă prezint
- "Ce problemă aveți?"
- Nu mai funcționează legătura la internet, iar routerul indică faptul că nu am link pe portul WAN
- "Nu putem oferi suport pentru routere, trebuie să aveți legat computerul dvs. către rețea"
- Dar computerul este departe, cablul este scurt, ar trebui să mut un dulap, să trag un prelungitor, să aduc un prelungitor, să mut computerul, chiar e nevoie de asta ținînd cont că nu am link?
- "Da, nu avem cum să rezolvăm altfel problema!"
- Bine, la revedere!
- "Mulțumim că ați apelat la serviciul..."
- Multumesc, nu e nevoie!

5 minute mai târziu, stând cocoțat pe un scaun, ca să pot lega cablul de jumătate de metru cu laptopul și cu rețeaua RCS, cu laptopul în brațe și cu telefonul într-o mână
- "Ați sunat la serviciul suport, această convorbire poate fi înregistrată, continuarea apelului înseamnă că sunteți de acord..."
- Bună ziua, sunt XXX
"- Sunt  Roxana YYY, cu ce vă putem ajuta?"
- Nu îmi merge conexiunea internet!
- "Ce eroare vă raportează conexiunea PPPoE?"
- Nu stiu, de obicei folosesc conexiunea prin router iar acum acesta îmi raportează că nu este legătură spre rețeaua providerului...
- "Trebuie să aflăm care este codul de eroare raportat de conexiunea PPPoE!"
- Dar nu e nevoie, problema e mult mai simpla, nu am legătură cu rețeaua voastră!
- "Pe router, din păcate, nu vă putem ajuta cu setările, am nevoie de codul de eroare raportat de conexiunea PPPoE de pe un computer ca să putem soluționa situația!"

[se dezactiveaza IPv4, IPv6, Client for Microsoft Networks de pe placa de rețea, se configurează o conexiune PPPoE, se incearcă o conectare, conectarea eșuează (cum era de așteptat), se obține codul de eroare 815]
- Ok, și vă așteptați la altceva, ținînd cont că nu este link activ?
- "Aceasta este procedura, trebuie să facem verificări [...]"
[....]
- "Vă mai putem ajuta cu altceva, d-le XXX?"
- Da, includeți în procedura de diagnostic și situația când nu este link între echipamentul clientului și rețeaua dvs.!
"..."

Întrebarea care mă frămîntă
Ce eroare aș fi avut de raportat dacă foloseam Linux? FreeBSD? Sau poate OS/2?

S-a întâmplat în aprilie 2010, @Galați.

Pentru cei care pot fi afectaţi de acest tip de problemă şi în loguri găsesc informaţii de tipul:
- Configuraţie cu router, acesta jurnalizează mesaje repetitive de tipul 'PADI Sent'
- Configuraţie cu OS cu kernel Linux (Ubuntu, Suse, etc): "No ppp concentrator found on eth0"

Nu incercaţi să opuneti mare rezistenţă "procedurii de diagnosticare" pentru că veţi sfârşi prin a vă enerva inutil şi cu problema nerezolvată. La urma urmei... operatorii aceia se află acolo pentru a respecta procedura (indiferent de cât de bună sau proastă e), nicidecum pentru a vă reyolva problema. Faptul că operatorul răspunde la telefon face parte din procedură, nicidecum din intenţia acestuia de a vă rezolva problema. Iar salariul operatorului probabil că scade dramatic în cazul în care are prezumţii neconfirmate privind erorile de la client. Trebuie sa cooperaţi cu operatorul de suport şi să urmaţi cu sfinţenie instrucţiunile de diagnosticare, în timp ce produceţi nişte click-uri pe minesweeper şi emulaţi întârziere la răspunsuri.

Iată codurile de eroare care pot fi folosite la contactarea Digi Suport. Alegeţi o singură variantă dintre următoarele:
1 - Se simulează un PC cu Windows XP (inclusiv SP3). În acest caz se înregistrează următoarea eroare la conectare: Error 678: "The remote computer did not respond. For further assistance, clock More Info or search Help and Support Center for this error number".
2 - Se simulează un PC cu Windows Vista. In acest caz, numărul de eroare este: 815.
3 - Se simulează un PC cu Windows 7. Eroarea înregistrată este: Error 651: The modem (or other connecting device) has reported an error.

miercuri, 24 martie 2010

Lupta pe televiziunea digitală - DigiTV sau UPC?

Mediafax a anuntat ieri că în urma unei sesizări provenite de la UPC, Consiliul National al Audiovizualului a somat RCS-RDS să nu mai emită pe digital 10 posturi pentru care nu avea licenţă în cinci oraşe din ţară. Această situaţie apare în contextul în care din grila digitală de programe RCS-RDS tocmai a fost modificată recent, în sensul că anumite programe se transmit codificat, iar un alt program (Eurosport HD) a fost eliminat. Mediafax menţionează că CNA a mai sancţionat recent RCS-RDS pentru o situaţie similară.
Articolul complet este aici.

joi, 11 martie 2010

Iarnă de luna martie


Aşa era vremea în luna martie a anului 2010 în Galaţi. Mai rar aşa iarnă şi aşa zăpadă.

miercuri, 17 februarie 2010

Cum se receptioneaza RCS-RDS digital TV

Mi-am achiziționat de curând un TV capabil de a recepționa digital emisiile terestre DVB-T (transmise prin unde radio propagate prin aer) și cele pe cablu DVB-C (transmise prin cablu), mai exact modelul 32LH5000 produs de LG. L-am pus în funcțiune și am observat că, pe un ecran mare, transmisiile analogice arată jalnic, spre deosebire de filmele DivX HD (mkv) redate de pe stick USB atașat televizorului. N-am rezistat prea mult în situația asta, mai ales că între imaginile HD (si chiar SD) redate de pe stick-ul USB și cele SD transmise analogic pe cablu TV era o diferență ca de la cer la pământ. După ce am încercat de cateva ori, fără succes, sa recepționez digital programele TV, începusem să mă intreb dacă RCS-RDS / Digi transmite digital, pe cablu, în zona în care locuiesc. Bineînțeles că nici acum n-am primit răspuns la întrebarea pe care le-am adresat-o prin e-mail, dar am norocul că există internet și pot găsi și pe alte căi informațiile pe care le caut. Pentru că informațiile privind recepția digitală a posturilor TV cu decodorul HD MPEG4/H264 integrat în TV sunt disparate și/sau parțiale, le-am reunit aici. Acest 'howto' este valabil pentru TV-urile LG cu decodor MPEG4 DVB-C integrat.

Cum se configurează recepția digitală pe televizoarele cu decodor MPEG4/DVB-C în rețeaua RCS-RDS/Digi
  • Se configurează televizorul pe o țară cunoscuta cu transmisii digitale prin cablu. Conform manualului TV-ului meu, acestea sunt Suedia și Finlanda. În cazul în care nu este selectată una dintre aceste țări, TV-ul LCD LG 32LH5000 (probabil că și multe alte modele LG cu tuner MPEG4 DVB-T si DVB-C) nu va afișa posibilitatea de a selecta între 'Antenă' și 'Cablu' și nu se va deranja să caute posturile transmise digital. Prefer Finlanda in loc de Suedia, pentru cî se află pe același fus orar, și ora este afișată corect. Edit 2010-09-14: O listă actualizată cu televizoare care receptionează DVB-C este aici.
  • În fereastra în care se specifică setările de scanare se selectează 'Complet' în loc de 'Implicit' și apoi se incepe 'Acord automat' (căutare) de programe.
După terminarea operației, trebuie ca numărul de programe listate în dreptul etichetei DTV să fie mai mare ca zero, și probabil că se vor găsi și câteva posturi radio. În cele cateva zile de cand am trecut pe digital, am avut ocazia să văd cum arată anumite programe transmise în HD 1080: Eurosport HD, TVR HD, etc, dar nici cu cele transmise pe definiție standard nu mi-e rușine, ba chiar sunt mult mai mulțumit de modul în care recepționez programele SD transmise digital față de analogic. Folosirea unui TV de dimensiuni mari pentru a recepționa doar în mod analogic este nejustificată, atât timp cât exista transmisiile digitale care permit vizualizare la calitate mult mai bună, comparabilă cu cea a DVD-urilor. Acum aștept cu drag să treacă și televiziunile din Europa (în afara celor din Germania) la formatul de imagine 16/9, nu de alta, dar e plicticos să tot schimb proportiile imaginii sau sa dau zoom pe imagine.

Update 2010-02-20: Mai multe detalii despre setarile necesare pentru receptia digitala DigiTV prin cablu

Setările actuale pentru recepția digitală RCS DigiTV, prin cablu, fără STB sau receptor separat

Notă: Este strict necesar ca TV-ul pe care îl folosiți să suporte DVB-C. Se poate ca acest lucru să fie implementat în aparat, dar ne-inclus în specificațiile listate de vânzatori, probabil din lipsa coerenței specificațiilor reglementate în România. Cel mai bine este să vedeți ce se zice în manualul respectivului TV pe situl producătorului.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...