miercuri, 31 octombrie 2012

Cum se fac bani pe net - II

În postarea precedentă despre cum se pot câştiga bani cu ajutorul unui site web sau blog am menţionat expresia "marketing afiliat", mecanismul prin care un "advertiser" care doreşte să aibă vizibilitate mare pe internet apelează la diverse reţele de publicitate, cu ajutorul cărora poate dobândi un trafic mai mare pe propriul site. Scopul măririi traficului este de cele mai multe ori generarea de vânzări sau consolidarea de brand.

Cum funcţionează marketingul afiliat?


Este vorba despre un sistem de publicitate online compus din patru participanţi:
  • advertiserul - organizaţia sau entitatea care doreşte să devină mai vizibilă pe internet şi plăteşte pentru acest lucru
  • afiliatul - deţinatorul unuia sau mai multe situri web, care oferă "spaţiu publicitar" în vederea obţinerii de comisioane. Spaţiul publicitar oferit de afiliat se completează cu anunţuri ale advertiserilor, prin intermediul serverelor din reţeaua de publicitate.
  • reţeaua publicitară - este legătura dintre cei doi sus menţionaţi, care are ca rol principal simplificarea găsirii de parteneri atât pentru afiliaţi cât şi pentru advertiseri şi de a le furniza acestora rapoarte cu privire la performanţele campaniilor publicitare. 
  • audienţa - utilizatorii care vizitează paginile afiliaţilor, fac click pe reclame şi eventual cumpără produse / servicii / abonamente din situl advertiserului.

Fluxul tipic al unei campanii publicitare este următorul:
  • advertiserii contactează una sau mai multe reţele publicitare, în vederea promovării unor produse/mărci/etc
  • reţeaua publicitară preia anunţurile şi le distribuie către paginile advertiserilor, atunci când paginile web cu spaţii publicitare sunt vizitate
  • audienţa care vizitează situl afiliatului poate face click pe diverse anunţuri şi să facă o cumpărătură sau un abonament nou


Cum se câştigă banii?


La ora actuală sunt trei categorii de acţiuni care trebuie să se întâmple pentru ca un advertiser să plătească afiliatul, toate pornesc de la un click pe un instrument de promovare de tip link sau banner:
  • click care produce o vizită, fără alte acţiuni din partea vizitatorului. De obicei, pentru click-uri se acordă unele dintre cele mai mici comisioane, iar unele campanii pot sa nu ofere câştiguri pe click-uri care nu produc şi altceva în afara vizitei pe site.
  • click care produce o cumpărătură. În unele campanii se poate încasa comision procentual, în funcţie de valoarea comenzii pe care o face utilizatorul. Valori tipice ale ale comisionului sunt 3% pentru campanii în domeniul IT / electronice / electrocasnice, însă poate depăşi 10% pentru alte domenii
  • click care produce un "interesul unui client nou", se achită după ce vizitatorul şi-a completat datele într-un formular pe site-ul advertiserului. Comisionul este de obicei fix, se pot întâlni comisioane de 1 leu 10 lei, dar chiar şi mai mari.
Banii provin de la advertiser, care plăteşte către reţeaua de publicitate sumele pentru campania publicitară, iar afiliaţii primesc la rândul lor sumele de la reţeaua publicitară, în funcţie de performanţa pe care au avut-o. În acest fel, atât advertiserul cât şi afiliatul pot să lucreze cu un număr mare de afiliaţi (sau advertiseri) parteneri, având la dispoziţie o metodă centralizată de gestionare a performanţei.


Ce reţele publicitare online operează în România

După cum spuneam şi un pic mai devreme, campaniile publicitare pot oferi câştiguri per click sau per acţiune, unde acţiunea poate fi ori cumpărătură, ori "trezirea interesului" (lead), în urma căruia un posibil client se înscrie în baza de date a advertiserului poate primi diverse materiale promo.
De obicei, advertiserul este entitate distinctă faţă de reşeaua de publicitate, dar sunt şi excepţii.

Google AdSense / AdWords

Este probabil cea mai mare reţea de publicitate online din lume, care de obicei plăteşte pentru lead sau click. Dispune de un sistem de integrare a reclamelor în siturile afiliaţilor care poate "potrivi" conţinutul reclamei cu conţinutul paginii în care este afişată. AdSense este interfaţa către afiliaţi, orientată spre raportare concisă şi o gestionare simplă a instrumentelor. Afiliaţii pot decide dacă afişează reclamele contextual, sau dacă doresc să elimine anumite reclame de la afişarea pe siturile proprii.
Pentru relaţia cu advertiserii se foloseşte interfaţa AdWords, în care se pot regăsi instrumente de analiză a cuvintelor cheie, rapoarte de performanţă per campanie, etc. Advertiserii au posibilitatea de a licita sume specifice pentru afişarea pe anumite situri ale afiliaţilor.


2Parale

Deşi este ceva mai mică în dimensiuni decât Google Adsense/AdWords, reţeaua de publicitate 2Parale oferă companiilor posibilitatea de a deveni vizibile pe siturile şi blogurile a peste 13000 de afiliaţi, punând accent pe acţiunile efectuate de vizitatori şi nu doar pe expunerea de reclame care să genereze doar click-uri şi vizite. Afiliaţii pot câştiga sume fixe sau procent din vânzările generate în urma vizitării siturilor lor.


ProfitShare


Este sistemul de marketing afiliat a retailerului online eMAG. Foloseşte acelaşi mecanism de plată pe baza comenzilor online efectuate de vizitatori, însă la ora actuală promovează doar produse din oferta eMAG.



5 comentarii:

  1. Mai exista o metoda reala de a face bani pe internet, insa nu e foarte cunoscuta la noi in tara. Dar, pentru a castiga bani multi, trebuie sa si investesti. Mai multe detalii poti afla aici:

    http://uinvest-romania.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta nu e chiar 'bani pe net', e mai degraba o metoda de gestionare a unor actiuni, care permite o intermediere rapida intre conducatorul afacerii si finantator.

      Ștergere
  2. Adsense si 2 parale mi se par tare atragatoare, dar mai sant o gramada care ar trebui incercate.

    RăspundețiȘtergere
  3. pai mie mi se pare mai simplu sa muncesti sau sa furi, decat sa dai 'nspe mii de clicuri pe tot felul de lincuri. na ca am facut si rime :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daniel, şi furtul necesită un pic de muncă :))
      Atragerea vizitatorilor către shopuri online e o muncă la fel ca oricare alta, unii chiar trăiesc din asta. Unii o fac scriind un review, alţii oferindu-le vizitatorilor o metodă plăcută de pierdut vremea pe net, alţii abuzând de Google, etc.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...