vineri, 22 iunie 2012

Planul de redresare al guvernului Ponta

În cele din urma, USL a reusit să răstoarne situaţia politică din ţară. La alegerile locale din 2012 s-au văzut următoarele lucruri:
  • toleranţa românilor la 'criză' este la nivel critic, motiv pentru care au votat foarte mulţi dintre ei împotriva sistemului actual. Atât de anti, încât nu-i deranjează că votează şi foşti membri PCR activi, foşti turnători, animatori în spectacole cu manelişti, ori candidaţi care se află în închisoare
  • campania de învrăjbire, denigrare a puterii şi aruncare cu noroi, condusă dusă de USL pe toate canalele media disponibile, a dat rezultate: românii şi-au format despre PDL o imagine suficient de 'demonizată'
  • procentajul cu care USL a câştigat alegerile ne arată că ne-am putea îndrepta către un peisaj politic cu conducere unică, fără o opoziţie demnă de luat în seamă
Acum, m-aş fi aşteptat ca USL să se apuce de treabă, să înceapă să pună în aplicare mult-trâmbiţatele (dar niciodată clar prezentate) măsuri anti-criză.

Ei bine, să ne reamintim cu ce măsuri semnificative s-a ocupat guvernul cu cel mai mare număr de plagiatori desemnaţi şi/sau numiţi din România de după '89, în ordinea priorităţilor:
  • acceptarea ministrului culturii propus de PNL, deşi acesta era implicat într-un proces cu caracter penal şi incompatibil
  • transferarea Inspectoratului de Stat în Construcţii în subordinea sa, după care l-a numit pe dl. Grăjdan director. Mai tarziu, dl. Grăjdan încercat să retragă ISC din procesul "Trofeul Calităţii", în care era parte păgubită.
  • demiterea unui mare număr de prefecţi, directori, etc. şi înlocuirea acestora cu alţii noi. De aceasta dată n-au fost criteriile politice cele de bază, ci competenţele.
  • transferarea autorităţii asupra Institutului Cultural Român de la preşedenţie sub aripa Parlamentului României. Era o chestiune de importanţă strategică politizarea ICR, ce nu putea suferi amânare.
  • începerea unui meci inutil în sensul discreditării preşedintelui României, folosind tot felul de formule moştocăreşti, precum: "preşedintele României se reprezintă pe el însuşi" în situaţii în care era vorba despre reprezentarea pe plan internaţional a ţării
  • eliminarea Curţii Constituţionale de pe traseul sistemului de verificare a hotărârilor parlamentului. Când USL se afla în opoziţie, a folosit în nenumărate rânduri  metoda contestării la CCR a diverselor acţiuni ale puterii.
  • inceperea şi amplificarea unui alt meci contra preşedintelui ţării, de această dată cu tematica "reprezentare pe plan european"
După cum declară Dl. Ponta însuşi, se pare că aceste acţiuni denigratoare şi meciurile împotriva preşedintelui îi ocupă o parte semnificativă din timp, cam 75%, lui şi echipei guvernamentale, motiv pentru care guvernul nu se poate ocupa de atribuţii pe care le are în fişa de post. Este un procent mărişor, ţinând cont de pregătirea domniei sale şi că nu este în desfăşurare campania electorală. Este şi ăsta un mod de a recunoaşte că este incompetent.

În afară de faptul că-i ocupă o mulţime de vreme, măsurile acestea anti-democraţie probabil că urmează să atragă alte efecte asupra României: întârzierea intrării în spaţiul Schengen, menţinerea unui rating de ţară foarte slab, inflaţie, etc.

Ceea ce uită mereu dl. Ponta şi USL este că dl. preşedinte se află acolo în calitate de reprezentant ales al poporului român, nu pe post de papagal cu umbrelă, care să ascundă de ochii lumii manevrele unei găşti de parveniţi de care s-a săturat toată ţara.

Alte activităţi notabile ale guvernului Ponta şi ale USL
  • 2012-06-20 - Ministrul de interne, Ioan Rus, l-a contactat pe Adrian Năstase după ce acesta a primit sentinţa finală în procesul Trofeul Calităţii. Rămâne de văzut dacă acest lucru făcea parte din activităţile de rutină ale d-lui ministru, din moment ce nu am auzit să-l fi sunat pe Sorin Ovidiu Vântu, şi el condamnat recent.
  • 2012-06-25 - Ministrul educaţiei, Liviu Pop a trimis inspectorii ITM la Palatul Cotroceni pentru a verifica modul in care a fost angajat Daniel Funeriu. Trebuie ţinut cont de faptul că ITM are mari lacune în ceea ce priveşte verificarea diverşilor agenţi economici în teren, cu privire la modul în care se respectă prevederile Codului Muncii.
  • 2012-06-29 - Tot ministrul educaţiei, Liviu Pop, a desfiinţat Consiliul general al Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU). Coincidenţă sau nu, acest consiliu se ocupa chiar de evaluarea plagiatului dlui Ponta. În timpul pe care l-au avut pentru analiză, membrii prezenţi au conchis că este vorba despre plagiat de tipul copy/paste. 
  • 2012-07-03 - USL a demis avocatul poporului, Gheorghe Iancu, pentru a-l înlocui cu Valer Dorneanu, transformând această instituţie într-una aservită politic. Fostul avocat al poporului acţionase în trecut conform atribuţiilor, semnalând la Curtea Constituţională unele derapaje ale guvernului, precum a fost cel privind însuşirea atribuţiilor preşedintelui ţării. Este discutabil modul în care vor fi atacate în viitor derapajele guvernului.
  • 2012-07-03 - USL a demis preşedinţii Senatului şi Camerei Deputaţilor, iar în locul acestora au ales (într-o procedură la fel de discutabilă şi regulamentară precum cea prin care a fost schimbat avocatul poporului) pe Crin Antonescu, respectiv Valeriu Zgonea. Despre Crin Antonescu se ştie că este un mare absent de la sesiunile Parlamentului şi că a reuşit să intre în Parlament de pe al treilea loc în circumscripţia electorală. Despre Valeriu Zgonea au făcut cei de la Academia Caţavencu o prezentare.
  • 2012-07-04 - Guvernul condus de Victor Ponta a castrat atribuţiile Curţii Constituţionale, eliminând necesitatea ca aceasta să avizeze hotărârile Parlamentului. Astfel, se permite Parlamentului emiterea de hotărâri care au prevederi în afara cadrului constituţional. Anterior acestei reduceri de atribuţii, membri USL vorbeau despre 'rezolvarea problemei de la CCR' prin înlocuirea unor judecători, iar ambasadorul S.U.A. la Bucureşti şi-a arătat îngrijorarea privind funcţionarea instituţiilor democratice din România. În urma reacţiilor internaţionale, planul de inlocuire a judecătorilor a fost schimbat cu cel de castrare a atribuţiilor.
Unde se va putea ajunge cu Traian Băsescu demis
  • Preşedintele interimar poate să graţieze individual persoane, incluzându-l pe Adrian Năstase
  • Preşedintele interimar poate schimba conducătorii DNA, Parchetului, etc, piloni ai justiţiei, aducând în locul acestora oameni cu o credibilitate asemănătoare cu a prim-ministrului Victor Ponta (care încă nu şi-a dat demisia în urma plagiatului) sau a avocatului actual al poporului, care oferă suficiente motive să fie considerat aservit USL.
  • Preşedintele interimar face parte din CSAT

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...