duminică, 29 ianuarie 2012

Inscrierea in clasa I, anul scolar 2012-2013

Este iarna in acest moment, dar se pare ca e una cu spor, pentru ca a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 62 din 25 ianuarie 2012 Ordinul nr. 3064 din 19 ianuarie 2012. Acest ordin de ministru nu e unul oarecare, deoarece aduce unele modificari sensibile in procedura de inscriere in scoli a copiilor care trebuie sa inceapa clasa intaia, ori grupa pregatitoare.
Aceasta lege are 4 articole si o anexa, in care este prevazuta Metodologia privind cuprinderea copiilor in clasa pregatitoare si in clasa I pentru anul scolar 2012-2013. Aceasta metodologie a fost remisa in gradinite parintilor care au copii care sunt la varsta in care pot fi incadrati la clasa I ori in grupa pregatitoare.

Calendarul inscrierii la clasa I si pregatitoare este urmatorul:
  • Etapa 1 - 5-16 martie 2012 - inscrierile la scoala de circumscriptie
  • Etapa 2 - 20-27 martie 2012 - inscrierea la alta unitate scolara decat cea de circumscriptie, pe locurile ramase libere dupa etapa I.
  • Etapa 3 - 23-25 aprilie 2012 - sunt inscrisi copiii care au solicitat inscrierea la o alta scoala decat cea de circumscriptie, dar nu au fost inmatriculati din lipsa de locuri sau cei care nu au participat la nici o etapa de inscriere si, in aceasta etama, solicita inscrierea la scoala de circumscriptie
  • Etapa 4 - 2-9 mai 2012 - este asigurata inscrierea copiilor care nu au participat la etapele anterioare sau nu au fost inmatriculati, din diferite motive.

Iata pliantul care a ajuns in gradinite







Daca ideea de a muta grupa pregatitoare de la gradinita la scoala e o idee sau buna, ramane de vazut. Se pare ca aceasta idee nu a intalnit prea mare rezistenta, cel putin nu atat de mare cat cred ca va avea ideea de distribuire 'pe calculator' (adica asistata de calculator) a copiilor la 'scolile la care sunt arondati'. Noile masuri par sa limiteze dreptul parintilor de a inscrie copilul la ce scoala doresc, cel putin in etapa I a calendarului de inscriere. Aceasta metodologie are reminiscente comuniste, amintindu-ne de vremurile in care statul avea grija de tovarasi (cetateni), iar planificarile erau facute 'in mod echitabil'.Se pare ca prin aceasta metodologie se evita inscrierea multipla a copiilor la scoli diferite (lucru care se rezolva foarte usor trimitandu-i in judecata pe cei care in anii anteriori au semnat declaratii false). Un alt efect colateral este limitarea optinunilor parintilor in privinta invatatorului care ii va pregati, existand posibilitatea ca 'sistemul electronic' sa aloce direct din etapa I numarul maxim de copiii unui invatator cautat.

Evaluarea psihosomatica... o noua gaselnita, care din punct de vedere legal este chiar incontestabila. Deci pe un judet nu exista mai mult de un grup specific de oameni capabili de a face o evaluare psihosomatica. Copiii care sunt refuzati de comisia care face expertiza psihosomatica atat pentru clasa I cat si pregatitoare se pare ca nu au alta sansa decat de a repeta grupa mare.

Sa vedem ce ne aduce ziua de luni, ori hotline-ul inspectoratului scolar. Pana una-alta, nici o reforma din invatamant nu pare sa fi reusit sa reduca numarul de copii per grupa de gradinita sau per clasa, ceea ce ar fi putut imbunatati calitatea educatiei. Iar publicarea acestor proceduri de inscriere atat de tardiv nu are cum sa arate decat ca o schimbare a regulilor in timpul jocului, ar fi fost corect ca dl. ministru sa anunte aceasta procedura din timp, ori sa o amane pentru anul scolar urmator.

17 comentarii:

  1. chiar m-ai scutit de un drum publicand pliantul asta, multe multumiri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim pentru articol. Partea cu alegerea invatatorului e deranjanta. sper ca se pot face transferuri dupa inceperea anului scolar. Din pacate exista in tara asta unii invatatori care nu au ce cauta in meseria asta si nu voi lasa copilul meu pe mana oricui. Acesti primi ani de scoala sunt foarte importanti si parintii ar trebui sa aibe un cuvant de spus in privinta invatatorului care ii va modela copilul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Era o vreme cand invatatorii proveneau din licee de specialitate, in care noii invatatori exersau foarte mult timp cu copii mici. Personal, ma indoiesc de faptul ca cineva car n-a facut 10 ore de pedagogie cu practica are ce cauta in fata unei clase I.
    Pe de alta parte.. la pomul laudat e bine sa nu te duci cu sacul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este de preferat sa gasiti o invatatoare care are la baza Liceul Pedagogic si experienta in domeniu.Primii ani de scoala sunt cei mai importanti.

      Ștergere
  4. ,,Acesti primi ani de scoala sunt foarte importanti si parintii ar trebui sa aibe un cuvant de spus in privinta invatatorului care ii va modela copilul.,,
    Este corect si democratic.Daca parintii nu pot avea un cuvant de spus in privinta propriului copil ce sa mai vorbim de alte aspecte.
    Atentie la inscriere!Unele scoli, in dorinta de a respecta ,,legea,, nu dau toate informatiile legate de inscriere. Parintele isi poate inscrie copilul NUMAI la o singura scoala, asa ca nu va grabiti.Asteptati etapa a doua, daca scoala din circumscriptia de care apartineti nu va place.In etapa a doua puteti sigur sa va inscrieti la scoala dorita.Ei spun in limita locurilor, dar care scoala nu va suplimenta nr de clase daca este solicitata?Asa se procedeaza.Mergeti cu copilul acolo unde stiti ca invatatoarea e buna si nu lasati pe altii sa hotarasca in numele dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu sunt de acord nici eu cu partea cu alegerea invatatorului..de ex. la scoala de care apartin e o invatatoare tanara de 26-27 ani care a terminat ed. fizica dar care cica are gradele necesare pentru a fi invatatoare. Nu imi inspira nimic acea persoana care nu a avut pana acum un ciclu 1-4 si care vrea sa experimenteze pe copilul meu ca atare nu ma voi grabi si imi voi inscrie copilul la alta scoala decat cea de circumscriptie.

    RăspundețiȘtergere
  6. Se pare ca s-a lamurit si partea cu evaluarea psiho-somatica a copiilor in vederea inscrierii in clasa I sau pregatitoare..noi desi suntem la gradinita la grupa pregatitoare si facem 7 ani in septembrie dupa data de 1 primisem cerere pentru evaluare..noroc cu site-ul ISJ Galati care prezinta aici situatiile in care nu e necesara evaluarea.

    RăspundețiȘtergere
  7. BUNA ZIUA

    SUNT PARINTE SI CADRU DIDACTIC ,IN INVATAMANT PRIMAR,INSTITUTOR .
    DESI E VORBA DE INVATAMANT,DAR SI CA PARINTE,EU,CEL PUTIN,NU CRED CA SUNT BINE VENITE ACESTE SCHIMBARI.
    DA,E FRUMOS SA PARCURGA TOT CEEA CE INSEAMNA PROGRAM DE BAZA PENTRU VIITOR,INVATAMANT PRESCOLAR SI CICLUL PRIMAR I-IV.
    DAR,IN PREZENT,IN INVATAMANTUL ROMANESC...NU SUNT CONDITII ADECVATE DESFASURARII ACTIVITATII ,PENTRU CADRE DIDACTICE.
    1.PROGRAMELE SCOLARE..AU FOST SCHIMBATE,PENTRU A FI COPIATE,,MODELE STRAINE,, DE GEN WALDORF,MONTESORI,STEP BY STEP SI ALTELE.
    2.MODUL DE ORGANIZARE A EXAMENELOR PENTRU OBTINEREA POSTURILOR IN INVATAMANT,PENTRU TITULARIZARE,CU SUPRAVEGHERE VIDEO,ERA CEL MAI EFICIENT.PACAT CA,NU S-A ORGANIZAT MAI DE MULT ASTFEL!!!!!!!!!
    3.EXAMENELE PENTRU SUPLINIRI,IN INVATAMANT,AU PERMIS ANGAJAREA UNOR PERSOANE MAI PUTIN PREGATITE,MAI ALES ,DIN DISPERARE,DEOARECE,SALARUL FIIND UNUL DE MIZERIE,PUTINE PERSOANE CALIFICATE,MAI ACCEPTA SA LUCREZE IN INVATAMANT.
    ASTFEL,ERAU ADMISE LA EXAMENE PENTRU SUPLINIRI IN INVATAMANT PRIMAR,PERSOANE CARE HABAR N-AVEAU SI NU AU,SA INTOCMEAZA UN MATERIAL DIDACTIC,FISE DE LUCRU PENTRU ELEVI.NU AVEAU CUNOSTINTE IMPORTANTE DE PEDAGOGIE,MAI ALES CEI CARE URMAU UN COLEGIU PARTICULAR ...DUPA 1989.IMPORTANTA LICEELOR PEDAGOGICE A FOST EFECTIV UITATA!!
    3.DESI SUNT BINE INTENTIONATI,SA ACORDE SANSA PENTRU COPII FOARTE INTELIGENTI,TOTUSI,NU SUNT CONDITII PENTRU COPII CE VOR FI IN GRUPA PREGATITOARE,NU ESTE O PROGRAMA APROBATA IN ACEST SENS.INSPECTORII SCOLARI..TRANSMIT ORDINE,DAR,PUTINE CADRE,RECUNOSC ,CA NU INTELEG CUM TREBUIE SA PREGATEASCA MATERIALE DIDACTICE .
    MAI ALES,ORGANIZAREA EXAMENELOR PENTRU POSTURI LA CLASA PREGATITOARE....E SUB SEMNE DE INTREBARE,PENTRU CARE,OFICIALII..EVITA SA DEA RASPUNSURI...


    DEZASTRU! PE BUNA DREPTATE,SUNT PARINTI NEMULTUMITI!
    SUNT SI EU PARINTE,DAR ,CADRU DIDACTIC FIIND...NU SUNT DE ACORD CU ASTFEL DE SCHIMBARI!

    NUMAI BINE TUTUROR!

    RăspundețiȘtergere
  8. Se prea poate ca lipsa unor salarii corecte sa fi dus la dezinteresul persoanelor bine pregatite pentru aceasta meserie. Sunt de acord cu importanta pedagogiei si cu ideea ca pregatirea si practica pedagogica este critica pentru o buna formare a viitorilor invatatori si profesori.
    Programele acelea dupa modele straine inca sunt in stadiul de experiment in Romania (ma refer la Step-By-Step).
    Insa nu stiu cat de 'bine intentionati sa acorde sanse egale copiilor inteligenti', pe cat sunt de interesati sa se asigure ca fiecare invata in cea mai apropiat scoala. Teoretic, aceasta etapizare permite ca
    - protipendada sa mai astepte la coada, in cazul in care vrea sa-si trimita copiii la vreo scoala mai indepartata
    - cei care locuiesc in periferie sa nu aiba sanse sa 'ia fata' celor care locuiesc langa scoli mai bune
    - sa se asigure o paine pentru toti invatatorii si directorii de scoli, indiferent de unde se afla scoala si indiferent de cat de slaba e (concept comunist)

    PS: pe internet scrierea cu majuscule se traduce prin "a tipa" (cauta pe google netiquette), iar dupa puctuatie se pune un spatiu, intre cuvinte sa lasa un singur spatiu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La care se mai adauga, in ordinea stricta:
      - copiii cu diverse handicapuri au intaietate la alegerea scolii, in etapa 2.
      - copiii care au parinti care lucreaza in invatamant (nu conteaza unde si probabil nici functia) au de asemenea intaietate in etapa 2

      Care o fi temeiul acestor criterii nu imi dau seama. Chiar nu vad de ce ar vrea un parinte sa-si duca mai departe de casa copilul cu handicap, si nu vad nici de ce ar trebui ca fiul dlui director (sau al femeii de servici) sa aiba prioritate la alte scoli decat cea de circumscriptie, excluzand cazurile cand parintele lucreaza in scoala de circumscriptie.

      Ștergere
  9. Mi se par absurde criteriile de departajare a copiilor la inscrierea in clasa 1 sau pregatitoare la alta scoala decat cea de circumscriptie..handicapatii au prioritate, plus ca daca mama unui copil e femeie de serviciu la scoala X sa inteleg ca are prioritate la orice alta scoala din oras?..cu alte cuvinte il poate inscrie unde "vor muschii ei"?
    Am inteles ca repartizarea pe clase se va face computerizat de catre minister..alta aberatie..nu mi se poate lua dreptul de a-l inscrie la invatatorul X sau transfera in timpul anului..daca eu nu vreau la invatatorul X (din motive obiective bineinteles) o sa fac tot posibilul sa nu fie acolo!

    RăspundețiȘtergere
  10. Presimt ca va iesi un mare scandal dupa 27 martie adica dupa a 2 a etapa de inscriere la scoli, alta decat cea de circumscriptie...plus ca am auzit de la inspectoratul scolar ca repartizarea copiilor se va face computerizat de catre minister adica nu vei mai putea ajunge la invatatorul dorit.

    RăspundețiȘtergere
  11. Am fost la scoala astazi pentru inscriere la o scoala din Galati si desi s-au inscris doar 9 elevi pe cele 50 locuri, totusi ISJ Galati raporteaza ca nu sunt locuri disponibile deoarece celelalte locuri sun rezervate pentru copiii din circumscriptie..pai nu e la mintea cocosului ca daca nu au venit in prima etapa de inscriere nu se vor inscrie la scoala de circumscriptie? Si uite asa am aflat ca reprezentantii Ministerului au schimbat regulile in timpul jocului si desi sustin sus si tare ca nu ingradesc dreptul parintilor de a alege alta scoala, au scos peste noapte o decizie care face acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi s-ar parea cea mai mare ineptie sa se procedeze asa:
      - etapa 1 - se fac inscrieri DOAR in cadrul circumscriptiei
      - etapa 2 - se 'rezerva' locuri pentru toti cei din circumscriptie ramasi neinscrisi, pe locurile libere se pot inscrie altii. Asta ar fi in conformitate cu raspunsul la intrebarea nr. 4 din pliant, care zice ca 'scoala de circumscriptie e obligata sa accepte inscrierea celor din circumscriptie'. Deci numarul de locuri libere nu este egal cu numarul de locuri minus numarul celor inscrisi, iar parintii probabil ca vor vedea azi ca nu au loc unde sa se inscrie.

      Ceea ce am scris mai sus se poate traduce 'simplificat' astfel: etapa 2 e facuta pentru a da impresia ca exista libertatea de a alege.

      Interesant e ca legea si regulamentul preved negru pe alb doua obligativitati:
      - pentru parinti: de a inscrie copilul la scoala
      - pentru scoli: de a inscrie copiii din circumscriptie.
      In rest, se pare ca nu are nimeni nici o obligatie.

      Ștergere
  12. Ultima gaselnita pe aceasta tema este modul de calculare a numarului de locuri libere in etapa 2. Conform anexei 1b. la metodologia privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I pentru anul școlar 2012 – 2013, numarul de locuri disponibile in etapa a 2-a de inscriere este egal cu:

    locuri etapa 2 = numar locuri alocate - numar copii recenzati in circumscriptie.

    Si printr-o mare minune, cele mai multe scoli din orasul Galati au un numar de copii egal cu un multiplu intreg de 25 (numarul oficial de copii intr-o clasa), cele care fac exceptie de la regula fiind foarte putine la numar.
    De bine ce a fost facut recensamantul, la unele scoli deja sunt inscrisi mai multi copii decat numarul de locuri, vezi lista de locuri disponibile pentru etapa 2 in Galati.
    O consecinta imediata a potrivirii numarului de copii recenzati cu numarul de locuri alocate in scoala este ca numarul de locuri disponibile pentru etapa 2 este zero pentru cele mai multe dintre scolile din Galati.

    Formula pentru determinarea numarului de locuri pentru etapa a patra este urmatoarea:
    numar locuri etapa 4 = numar locuri libere in etapa 2 + numar copii din circumscriptie neinscrisi inca + numar copii din circumscriptie care s-au inscris in alte scoli.

    Mai nou, a fost introdusa si o etapa suplimentara, a cincea la numar.

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu sunt din bucuresti. Am vrut sa-mi inscriu fetita la o scoala pe care o gasesc potrivita pt ea, si in care evident nu suntem in circumscriptie. A trecut si etapa a 2a si nu ne gasim pe lista celor admisi. Eu, in continuare, doresc s-o inscriu la aceasta scoala, deci tb sa astept etapa a 4a. Dintre toate criteriile impuse de minister, la una singura m-as incadra: un parinte care lucreaza in invatamant, de fapt care preda cateva ore la facultate. Mi-e teama ca nici asta nu va fi de ajuns. Nu mi-am facut mutatie falsa, nu am divortat de sotul meu, nu am venit cu acte false, am vrut sa fiu cinstita, sa-mi inscriu copilul acolo unde consider eu, nu altii. Daca nu voi reusi nici in etapa a4a s-o inscriu la scoala dorita si poate nici la sc. de circumsctiptie, ce se va intampla? Ministerul mi-o va repartiza la o scoala unde nu s-au ocupat locurile , acolo unde vor ei ? De ce trebuie sa ni se ingradeasca dreptul de a ne inscrie copiii unde dorim noi ? Pt ca, desi in lege scrie ca parintii isi pot inscrie copiii unde doresc, acest lucru e posibil numai daca minti, inseli etc. Daca esti un om cinstit, nu poti face nimic, nu ai loc.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca va trebui sa ai rabdare. Teoretic, etapa 4 a fost facuta exact pentru asemenea situatii. Poate mai aflu alte detalii despre asa-zisa etapa 5, despre care nu stiu mare lucru.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...