vineri, 30 decembrie 2011

Harghita Bai

Luna Decembrie 2011 a fost una destul de calduroasa si nu ne-a adus zapada celor mai multi dintre noi. Din acest motiv am facut o mica vizita la Harghita Bai, unul dintre cele mai reci locuri din tara. Asa cum ma asteptam, aici ninsese binisor, suficient pentru a schia pe partiile din statiune, ori pentru a face sanius in locurile potrivite pentru aceasta.
Cat am stat in Harghita Bai, vremea a abundat in ceata si nori, fiind foarte rare ocaziile in care am putut vedea soarele sau cerul albastru.






Partia de schi Csipike a fost destul de aglomerata, chiar daca nu are decat 400 de metri lungime.

Harghita Bai - Partia de schi Csipike

Harghita Bai - Partia de schi Csipike

Harghita Bai - Partia de schi Csipike

Harghita Bai - Partia de schi Csipike
Harghita Bai - Partia de schi Csipike

sâmbătă, 10 decembrie 2011

Magazinul online amazon.co.uk devine mai accesibil

Rasfoiam situl amazon.co.uk, si am observat un anunt interesant: "You can shop online with your Maestro card" (Textul complet esta aici). De ce e acest anunt interesant? Pentru ca pana nu demult, singura posibilitate de a cumpara de pe situl amazon.co.uk necesita folosirea unui instrument de plata international, mai exact card VISA, MasterCard, sau alte carduri de circulatie internationala, embosate.
Cardurile cu sigla VISA ori MasterCard sunt de obicei carduri de credit, instrument relativ rar folosit in Romania. Din acest motiv, la ora actuala, in Romania predomina cardurile de tip Maestro sau VISA Electron, care de obicei se folosesc la plata salariilor.

Unii se pot intreba ce motive ar avea un individ sa aleaga amazon.co.uk in loc de magazinul de la coltul strazii, sau chiar si shopurile online autohtone cu renume. In calitate de client vechi al amazon.co.uk, am o parere foarte buna despre acest magazin online, afirmatie care se pazeaza pe un numar destul de mare de cumparaturi facute la ei, dar si pe faptul ca in cazul in care am avut probleme cu un produs achizitionat de la ei, procedura de service/retur bani a fost una cat se poate de facila si corecta.
Bineinteles, poate ca n-as fi fost un mare amator de cumparaturi din Marea Britanie, cel putin nu in cazul in care produsele pe care le cautam s-ar fi aflat la preturi comparabile in magazinele locale.

De obicei, preturile din UK variaza si deasupra, dar si sub preturile

joi, 24 noiembrie 2011

eMAG aduce Black Friday in Romania!

Astazi am avut parte de o veste foarte atractiva: vineri 25 noiembrie 2011 eMAG organizeaza o campanie de vanzari urmand reteta obiceiului occidental Black Friday.
Calendaristic, Black Friday este ziua care urmeaza dupa sarbatoarea occidentala Ziua Recunostintei si deschide sezonul de cumparaturi de craciun. Cu acest prilej unele firme dau liber angajatilor, sporind in acest fel numarul cumparatorilor.

Sa speram ca aceasta zi va avea reduceri similare cu altele vazute la eMAG, atat atunci cand au declarat ca au gresit preturile, sau cum au avut reduceri intr-o zi de revelion, cand se puteau achizitiona hard disk-uri si  smartphone-uri la jumatate de pret.

Edit 2011-11-25: Campania a inceput, cu reduceri de pana la 60% la unele produse. In afara acestora, trebuie sa mentionez ca se aplica un discount de minim 10% tuturor produselor din oferta. Asa cum era de asteptat, serverele eMAG nu fac fata solicitarilor la care sunt supuse, asa ca va recomand sa va inarmati cu multa rabdare!

joi, 17 noiembrie 2011

USL si bomba populista

"Populismul oricum n-a salvat niciodata decat pe moment vreun partid, in schimb a nenorocit popoare."
Alexa

Articol integral aici.

duminică, 6 noiembrie 2011

Transalpina - Foc in Muntii Lotrului

Nu credeam ca voi avea ocazia sa vad asa ceva: foc cu multiple focare, in Romania, la sfarsitul toamnei. Ei bine, iata ca se poate. Adevarul de Sibiu anunta ca in Muntii Lotrului, in apropiere de Transalpina, exista mai multe focare de incendiu, care cel mai probabil au fost puse intentionat.

Iata videoclipul care prezinta incendiul de pe Transalpina:


Echipe din trei judete actioneaza pentru stingerea incendiului, si se pare ca incendiul nu va putea fi stins complet pana spre sfarsitul saptamanii viitoare. Deocamdata sunt aproximativ 60 hectare de padure afectate, conform ISU Sibiu.
Articolul din ADS este aici.

marți, 18 octombrie 2011

Anvelope de iarna - Mituri si adevaruri

In 26 ianuarie 2011, Guvernul Romaniei a emis ordonanta nr. 5/2011, referitoare la unele reglementari privind cresterea sigurantei rutiere. Documentul a fost publicat in Monitorul Oficial, nr. 80/31.ian.2011 (textul este disponibil aici). In esenta, aceasta ordonanta modifica unele documente existente, mai exact Ordonanta Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670/3 aug. 2006).
Modificarile din 2011 se refera la definitia termenului "Anvelopa de iarna" (art. 6, pct. 61), modificarea contraventiilor din clasa IV de sanctiuni (art. 102, alin. 1, pct. 28), modificarea situatiilor cand se poate retine certificatul de inmatriculare (art. 112, h1), respectiv modul in care sunt verificate aceste lucruri de catre agentii de circulatie.


Mai jos o sa prezint modul in care inteleg eu modificarile aduse de aceasta ordonanta, privind din perspectiva unui utilizator de autoturism. Pentru camioane, microbuze si autobuze regulile sunt altele :)

Ce este anvelopa de iarna ? Este o anvelopa cu aderenta imbunatatita in conditii de termperatura scazuta, cu eficienta marita in cazul rularii pe drum acoperit cu zapada. Directiva 92/23/CE lamureste pe deplin cerintele tehnice si de notare/marcare avute de la o anvelopa de iarna.

Cand trebuiesc montate avelopele de iarna? 
In principiu, in perioadele din an in care temperatura scade sub 7 grade celsius, ori atunci cand tranzitati zone cu temperaturi mai mici de 7 grade. Referitor la autovehicule, legea spune: "constituie contraventie conducerea autovehiculului, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, pe drumuri publice acoperite cu zapada, gheata sau polei". Cu alte cuvinte, nu constituie contraventie conducerea pe timp de iarna pe drum public neacoperit cu gheata, zapada sau polei fara anvelope de iarna. Totusi, anvelopele de iarna permit scaderea distantei de franare in sezonul rece, comparat cu anvelopele de vara, vezi clipul urmator in care se explica diferentele intre anvelopele all-season si cele de iarna:



Ce se intampla daca ma prinde zapada fara anvelope de iarna ?
In linii mari, urmatoarele:
- Conform art. 102, savarsesti o contraventie de clasa IV in cazul in care continui deplasarea fara anvelope de iarna pe drumul acoperit cu zapada/polei sau gheata  Amenda este de pana la 4000 Lei. Daca are loc si un accident, este posibil ca firma de asigurari sa aiba obiectii privind achitarea daunelor.
- Conform art. 112, politistii pot retine certificatul de inmatriculare al autovehiculelor surprinse in asemenea situatii si pot amenda conducatorii acestora.



Am cateva cuvinte si pentru dragii nostri comercianti. Echiparea cu anvelope de iarna NU este obligatorie pentru autoturisme! Nu e nici o problema din punct de vedere legal daca am un autovehicul pe care il tin tot timpul cat e zapada/gheata/polei oprit, ori nu circul cu acesta pe drumuri publice sau il folosesc doar  pe drumuri publice curatate.

miercuri, 5 octombrie 2011

Digi HD, cu receiverul Synaps CHD-3000 CI CX PVR

RCS-RDS ofera de ceva vreme servicii digitale prin cablu, folosind standardul DVB-C. Din pacate, listele de asteptare pentru procurarea receiverelor HD sunt atat de lungi, incat orice doritor are de asteptat o buna bucata de timp pana sa poata ajunge in posesia modelului oficial: Digi+C HD.
Din fericire, avem pe piata autohtona disponibile cateva modele de receptor HD pentru cablu, ca alternativa pentru Humax Digi+C HD, in situatia (nu tocmai rara) in care televizorul cu plasma / LCD recent achizitionat sa nu poata receptiona programele transmise digital, iar inlocuirea TV-ului nu e optiune dezirabila.

Receiverul DVB-C HD Synaps CHD-3000 CI CX PVR
Dupa cum spune producatorul, acesta:
  • receptioneaza programe HD si SD transmise prin cablu
  • este echipat cu card reader Conax integrat si un slot CI
  • are iesirei audio/video de inalta definitie HDMI, versiunea 1.2, respectiv Euroscart
  • are iesire audio digitala S/PDIF
  • este echipat cu un port USB versiunea 2, pentru atasarea de memorii externe
  • permite inregistrarea unui canal
  • permite inregistrare program + time shift pe alt program (optional, exista anumite limitari)
  • poate reda fotografii, muzica si filme de pe memoria externa atasata (inclusiv de pe sisteme de fisiere NTFS), formatele MKV, MPEG, MOV, MP3, JPEG
  • permite ordonarea programelor dupa preferintele utilizatorului
  • include ghid electronic de programe (EPG)
  • suporta subtitrari si teletext
Lista completa de specificatii se gaseste pe pagina producatorului.

O cunostinta de-a mea si-a achizitionat recent acest receiver HD, pe care am avut ocazia sa il vad la lucru. Pe unitatea respectiva era instalata versiunea de firmware 3.2.47. Aparatul a fost instalat in reteaua RCS-RDS, pentru a permite receptia digitala a programelor HD.

In ceea ce priveste experienta de utilizare, am observat ca tipul de pornire este relativ mare, dureaza mai mult de douazeci de secunde pana cand este afisat programul TV pe televizorul/monitorul conectat. Pornirile programate, in vederea inregistrarii programelor, se fac cu suficient timp inainte (aproximativ 1 minut), astfel incat receiverul este pregatit complet si poate face inregistrarea fara nici un fel de problema.
Am incercat sa testez si functia de redare MKV, insa mostrele H264 720p cu sunet DTS pe care le aveam disponibile nu au fost afisate in lista de fisiere. E posibil ca acest lucru sa se fi schimbat in versiuni mai recente de firmware.

Functia de inregistrare programe / Time shift (pauza/derulare programe) necesita prezenta unei memorii externe, stick sau hard disk, atasata pe portul USB. In functie de viteza de citire/scriere a acestei memorii externe, numarul functiilor care se pot realiza concurent variaza: inregistrare 1 program SD, 1 program HD, inregistrare 1 program SD + timeshift, etc. Pot confirma ca acest receiver poate folosi fara inconveniente hard disk-uri externe USB 3, folosite cu cablul original.

Iesirea video catre monitor/TV se face la o rezolutie specificata de utilizator, fixa, indiferent de rezolutia sursa a programului. Spre exemplu, pentru programul Eurosport 2, televizorul indica o rezolutie a semnalului video de 1080i, chiar daca rezolutia la care este transmis din studio programul este in realitate 576i. Functia de marire (sau micsorare) a imaginii este realizata de catre receiver. Personal, recomand folosirea rezolutiei maxime acceptate de televizor, deoarece nu se face automat schimbarea rezolutiei video odata cu schimbarea programului vizionat.

Receiverul digital HD Synaps CHD-3000
Receiverul digital HD Synaps CHD-3000 

sâmbătă, 10 septembrie 2011

Mânăstirea Polovragi

Iarna, ca turist la Rânca, sigur ai ce face chiar în Rânca. Pârtiile (da, sunt mai multe pârtii de schi în Rânca) de schi oferă suficient loc pentru toti posibilii turiști. Însă cine trece pe la Rânca vara, cum ar putea face orice vizitator pe Transalpina, probabil că se întreabă "Ce altceva se mai poate vedea în apropiere?". Mânăstirea de la Polovragi este probabil una dintre destinațiile posibile, situată la doar 10,5 Km de Rânca (pe ruta DN 67C/DJ 655), iar cine bate drumul până acolo, trebuie să treacă și pe la peștera Polovragi și cheile Oltețului.

Transalpina - Vedere de la sud de Ranca spre Novaci

De la Rânca spre Polovragi - Intrarea în Cernădia, Baia de Fier
 
Spre Polovragi - Intrarea in Baia de Fier


Roşia Montană - Argumente pro şi contra

Urmăream azi corespondenţa, şi am dat de unul dintre articolele cel mai bine documentate articole în ceea ce priveşte efectele proiectul minier de la Roşia Montană. Dacă articolele tipice se referă la motivaţii economice sua ecologice pro şi contra, cel de azi este diferit.

Citez: "Pentru a evita să vă irosesc timpul inutil, voi prezenta aici un sumar a argumentelor de bază ce vor fi discutate în detaliu mai jos:

  1. Exploatarea resurselor naturale (aur, petrol, gaze naturale) creează instabilitate economică în mai toate ţarile în curs de dezvoltare (sari direct la capitol).
  2. Banii generaţi la bugetul de stat din exploatarea resurselor au şanse mici să genereze bunăstare pentru cetăţenii de rând (sari direct la capitol).
  3. Mineritul are impact mic asupra economiilor locale, şi de cele mai multe ori sfârşeşte prin a le amaneta viitorul (sari direct la capitol).
Şi, pentru că analiza fără recomandări e paraliză, iată sumarul unor idei pentru a transforma Roşia Montană într-o comunitate cu adevărat sustenabilă:

  1. O Roşie Montană mai accesibilă şi mai vizibilă (sari direct la capitol).
  2. O Roşie Montană bine integrată la nivel regional (sari direct la capitol).
  3. O Roşie Montană unde toţi putem ajuta, şi unde mulţi o fac deja (sari direct la capitol)."

Articolul complet este aici, merită citit.

vineri, 12 august 2011

Transalpina, cea mai înaltă șosea din România

Transalpina (numită și Transparâng sau Poteca Dracului) este o şosea care traversează Munții Parâng de la nord la sud, printre valea Oltului și valea Jiului, paralel cu acestea, făcând legătura între Sebeș, Şugag și Novaci, fiind șoseaua cea mai înaltă din România, altitudinea maximă la care ajunge fiind 2145 m, în Pasul Urdele.

Transalpina e un drum cu destinație exclusiv turistică și poate unul din cele mai frumoase din Europa în ceea ce privește peisajele ce se pot admira. Spre deosebire de majoritatea celorlalte șosele de munte, construite de obicei în porțiuni de vale sau pe versanți în poziții de înălțime medie și joasă, Transalpina a fost construit astfel încât să poată oferi panorame foarte largi, având foarte multe porțiuni amplasate în apropiere de vârfuri montane. Exemplific cu intrarea în Rânca, unde șoseaua trece exact peste cel mai înalt punct de la nord-vest de vârful Corneșul Mic (situat la sud de Rânca), deși există un drum mai vechi la o altitudine ceva mai joasă.
După trecerea către Nord prin pasul Muntinul, panoramele largi se schimbă cu peisaje care abundă în conifere, drumul urmând cursul râurilor Lotru și Sebeș. De-a lungul acestui parcurs pe lângă Lotru apar și câteva lacuri de acumulare: Lacul Oașa la nord de Obârșia Lotrului și Bistra-Tău la sud de Șugag.

Transalpina - Peisaj în Rânca, după ploaie

Transalpina - Vârful Păpușa, văzut dinspre Sud
Vedere de pe Transalpina, de la vest de vf. Păpușa
Transalpina - Urcare spre pasul Urdele
Transalpina - Vedere de la vest de vf. Păpușa, către pasul Urdele
Transalpina - Pasul Urdele - Vedere către Vest, Vf. Mohorul
Transalpina - La izvorul pârâului Urdele - Vedere către M. Muntinul
Transalpina - Urcarea pe Muntinul
Transalpina - La nord de Muntinul, coborâre către Lotru
Transalpina - o construcție veche și în prezent ruină, în zona Cășăriei

Transalpina - Podul peste râul Lotru
Transalpina - Râul Lotru

Transalpina - Peisaj la nord de Obârșia Lotrului, în drum spre Lacul Oașa
Transalpina - O mică parte din lacul Oaşa

Transalpina - Stațiunea Rânca văzută de la sud de vf. Păpușa

Transalpina - Partea sudică. În vale se află localitatea Novaci



În afară de faptul că șoseaua a fost construită pentru a oferi priveliști foarte largi, o altă particularitate a Transalpinei constă în rampa abruptă pe care o are în anumite porțiuni. Din acest motiv, în anotimpurile calde urcarea pe acesta este dificilă, iarna probabil că urcarea fără lanțuri montate pe roți este aproape imposibilă. Există cel puțin trei porțiuni ale drumului în care se găsesc înclinări foarte mari: la urcarea dinspre Novaci către Rânca, la coborârea dinspre pasul Urdele către izvorul pârâului Urdele (la nord de pasul Urdele) și la urcarea dinspre izvorul pârâului Urdele către pasul Muntinul. Există și în partea nordică porțiuni cu înclinare mare, la sud de Șugag.
Porţiunile de la înălţime mare (Pasul Urdele, Muntinu) sunt frecvent acoperite de nori, motiv pentru care vizibilitatea scade considerabil.

La mijlocul lunii iulie 2011 drumul era asfaltat aproape în totalitate: erau doar 3 km de drum neasfaltat la coada lacului Oașa (venind dinspre Obârșia Lotrului și aproximativ 1 km la sud de intersecția cu drumul Petroșani-Obârșia Lotrului DN7A. Tot în vara lui 2011 se mai lucra la amenajarea unor scurgeri de apă și la montarea de parapeți.

Imaginile au fost făcute cu camera foto Panasonic LX5, un mic review despre această cameră se poate citi aici.

Alte informaţie utile
  • În 2011 nu am gasit nici o benzinărie în Rînca. Cea mai apropiată se află la Novaci.
  • Drumurile judeţete din Gorj erau în condiţie impecabilă în iulie 2011. Însă cele din Vâlcea, sau drumul european E79 / DN66 erau în condiţie mult mai proastă.
  • Pe porţiunea nordică a traseului (la nord de Obârşia Lotrului) au loc mai multe lucrări, motiv pentru care drumul poate să nu fie practicabil. În acest sector de drum au fost făcute traversări ale şoselei la distanţe de câteva zeci-sute de metri una de alta, pentru a se monta tubulatură pentru scurgerea apelor pluviale. La suprafaţă, stratul de asfalt nu fusese reparat când am trecut pe acolo (iulie 2011) şi din această cauză a fost nevoie să frânez-accelerez mai ceva ca în oraş. Tot în porţiunea nordică se mai lucra la un pod peste Sebeş. Când am dat şi de cariera de piatră de lângă lacul Oaşa, am făcut cale întoarsă spre sud, deşi voiam să văd lacul şi barajul Oaşa.
  • Transalpina este oficial închis de la Rânca spre nord, pentru că este drum în lucru. Această situaţie este semnalizată rutier încă de prin Novaci, dacă nu mă înşeală memoria. Să nu mire pe nimeni că sunt porţiuni unde se lucrează, că lipsesc indicatoare rutiere, că nu sunt marcaje pe şosea, că sunt porţiuni unde există o singură bandă utilizabilă, că pe anumite porţiuni nu există asfalt sau orice altă surpriză. Când intraţi pe Transalpina, asiguraţi-vă că aveţi combustibil pentru cel puţin 300 Km!
  • Drumul de la Obârşia Lotrului spre lacul Vidra era refăcut recent, dar a beneficiat de acelaşi tratament de montare a traversărilor de tubulaturi, aşa că necesită frânare-accelerare la intervale care pot fi de cateva zeci/sute de metri. Ruta Novaci / Rânca / Obârşia Lotrului (pe DN67C) urmată de Voineasa / Brezoi (pe DN7A), cu ieşire în DN7, pe valea Oltului, este o posibilă opţiune pentru cei care doar tranzitează zona.
  • Cum e vremea la Rânca ? De obicei e un pic mai racoroasa decat la Novaci. 

Alte repere turistice în apropiere de Rânca
  • Oraşul Tg. Jiu, în care se pot vedea Coloana Infinită, Masa Tăcerii şi Poarta Sărutului
  • Cheile Galbenului şi Peştera Muierilor, situate la est de Rânca, la nord de Baia de Fier. Distanţa de la Rânca până la Peştera Muierilor este de 28,4 Km, parcurs pe DN67C şi pe DJ655. Desi are rang de drum judeţean, DJ655 este în condiţie excelentă. Accesul în peşteră se face la ore fixe.
  • Mânăstirea Polovragi, peştera Polovragi şi cheile Olteţului, care sunt situate la Est de Peştera Muierilor. Accesul se poate face tot pe DJ655, distanţa de la Peştera Muierilor până la Peştera Polovragi este de 10,5 Km. Accesul în peşteră se face la ore fixe.
  • Defileul Jiului şi Mânăstirea Lainici

Poate va interesează și:
Tău, Oaşa, Malâia - Lacurile de la vest de Munţii Cindrel

miercuri, 15 iunie 2011

luni, 30 mai 2011

Vulcanii noroioși

Vulcanii noroioşi sunt cunoscuţi local sub numele de pâcle au aceeaşi structură ca şi vulcanii adevăraţi, în interiorul lor producându-se procese similare. Acești vulcani se formează în urma trecerii gazelor naturale de la aproximativ 3000 metri adâncime prin solul argilos, în combinație cu apa din pânza freatică. Astfel se formează nămol, care este împins către suprafață, apoi se usucă în contact cu aerul în conurile vulcanice.
Aceste conuri sunt pline cu argilă și apă, care produce bulbuci la trecerea gazelor. Surplusul de apă și noroi se prelinge pe versanții vulcanului, sub forma unor pârâiașe.
Deși formațiunile create au aparență solidă, în interior au suficient de multă umezeală, astfel încât formațiunile create nu sunt foarte rezistente.

Pentru a ajunge la vulcanii noroioşi de la Berca, Buzău, calea de acces este din DN 10 Buzău - Braşov, la aproximativ 20 km nord-vest de Buzău, în localitatea Sătuc se virează către nord-est spre Berca apoi în amonte pe valea pârâului Sărăţel prin satele Joseni şi Policiori. După ieşirea din Policiori se urmează drumul către est, pe o distanţă de aproximativ 3 km, iar de aici se urmează indicatorul către rezervaţia geologică și botanică Pâclele Mari. Peste înca aproximativ 1 Km zona vulcanilor începe să devină vizibilă, pe partea dreaptă a drumului.

Calea de acces la vulcanii noroioși
Indicator orientare
Drum acces vulcanii noroioși

În zona intrării se găsesc locuri de parcare (cu şi fără plată) şi există cel puţin un restaurant.

De la punctul de acces se zăreşte un platou întins, dominat de centrul vulcanilor şi cu panoramă largă.

Vedere către vulcanii noroioși

Arbori lângă vulcanii noroioși

Panoul de la intrarea în perimetrul vulcanilor noroioși
 
Pe această arie nu există vegetaţie, iar cea existentă pe marginea perimetrului vulcanilor este predominant pitică, datorită solului puternic sărat. Sunt întâlnite aici două plante foarte rare: Nitraria Schoberi (gărdurărița) și Obione Verrucifera, două plante halofile, care au nevoie de un mediu sărat pentru dezvoltare. Arborii care cresc în jurul vulcanilor se dezvoltă lent și au o aparență pitică, datorită faptului că solul nu le poate furniza toate elementele nutritive necesare dezvoltării obișnuite, similar arborilor de la Tinovul Mohoș.

La intrarea în perimetrul amenajat se află panouri care prezintă detalii despre vulcanii noroioși, în limbile română și engleză. În afara acestora, mai este prezentă și o hartă a zonei. Și bineînțeles, panoul care prezintă tarifele de acces: 4 lei pentru adulți, 2 lei pentru studenți și 1 leu pentru elevi.

Intrarea la vulcanii noroioși

Harta zonei

Panoul informativ în limba engleză

Panoul informativ în limba română


În interior parca te afli pe alta planeta, terenul e uscat și plin de crăpături specifice zonelor aride. În afară de acestea, solul prezintă spre periferia vulcanilor unele șanțuri create de scurgerea apelor de ploaie.

Panorama vulcanii noroioși

Șanțuri create de ploi

Pârâiașe de "Lavă" noroioasă

marți, 19 aprilie 2011

Tinovul Mohos

In vara anului 2010 am vizitat Tinovul Mohos. Tinovul Mohos este o mlaştină oligotrofa formată într-un crater vulcanic in masivul Ciomatu pe locul unui fost lac. Imediat lângă acesta este craterul geamăn, care conţine singurul lac vulcanic din tara noastra-lacul Sfânta Ana, lângă Tuşnad. Tinovul Mohos are suprafaţa de 4 ori mai mare decât a lacului Sfânta Ana.
Primul crater care a erupt a fost cel cu tinovul, apoi s-a liniştit şi a format un lac. Mai târziu a erupt şi craterul de alaturi şi a aruncat cenuşa în lac pe care l-a colmatat şi a favorizat dezvoltarea muşchiului de turbă cu o grosime de 20 metri pe alocuri.
Zona este declarată rezervaţie floristică iar vizitarea se face numai cu ghid în grupuri care pleacă la ore fixe.
Intrarea in Tinovul Mohos (pe pasarela)

Deplasarea se face pe o pasarelă de lemn, deoarece atunci cand ploua stratul de turba capata propritatile unui burete si poate deveni foarte periculos, trebuie sa ai  grijă pe unde păşesti, pentru că sunt porţiuni înşelătoare de pământ, care se pot scufunda oricând.

Pasarela din tinovul Mohos

Turba din tinovul Mohos
Pasarela de lemn duce la două ochiuri de apă care au mai rămas din vechiul lac.

Ochiuri apa Tinovul Mohos

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...